vineri, 7 aprilie 2017

"Școala altfel"-o nouă experiență de viață
Imagini pentru scoala altfel




             Săptămâna altfel este un spaţiu al dialogului între şcoală şi lume, între meserii şi arte, între generaţii şi comunităţi. Spătămâna altfel va demonstra că nu există ziduri între ştiinţe şi arte, că realul şi umanul fac parte din aceeaşi aventură a cunoaşterii, că economia şi societatea sunt parte din acelaşi întreg.
Scopul acestui program este implicarea tuturor copiilor preșcolari/elevilor și a cadrelor didactice în activități care să răspundă intereselor și preocupărilor diverse ale copiilor preșcolari/elevilor, să pună în valoare talentele și capacitățile acestora în diferite domenii, nu neapărat în cele prezente în curriculumul național și să stimuleze participarea lor la acțiuni variate, în contexte nonformale.  
      Scopul proiectului „ȘCOALA ALTFEL” vizează îmbunătăţirea competenţelor sociale, nivelul cooperarii, nivelul comunicării verbale şi nonverbale, nivelul creativităţii prin:
  •  Procesul de învăţare prin joc;
  •  Participarea copilului la alegerea activităţilor şi a jocurilor; 
  • Organizarea adecvată a ambientului educativ; 
  • Flexibilitatea strategiilor de predare-învăţare; 
  • Stimularea şi dezvoltarea stimei de sine, a comunicării interpersonale şi a relaţionării
Obiective proiectului "Școala altfel": 
  • dezvoltarea creativităţii şi a spiritului competitiv;
  • formarea deprinderilor de a lucra în grup; 
  • dezvoltarea abilităţilor de comunicare, de relaţionare cu ceilalţi; 
  • formarea și dezvoltarea motivației în scopul întrajutorării semenilor aflați în dificultate;
  • urmărirea unor exemple de bune practici, în vederea formării unei educații demne de viitori cetățeni; 
  • promovarea calităților morale: bunătate, toleranță, grijă față de semenii noștri;
  • responsabilizarea copilului față de problemele societății într-un mod accesibil și inovativ; 
  • dezvoltarea competențelor anteprenoriale;
  • formarea și dezvoltarea la elevi a deprinderilor de participare la viața comunității;
  • atragerea elevilor în organizarea unor activităţi cu caracter extracurricular, conducând la creşterea calitativă şi cantitativă a acestor activităţi.
 Proiectul "Școala altfel" propune :
  •  Activităţi de educaţie informală şi nonformală care să amelioreze comportamentul de adaptare şcolară;
  •  Crearea unei motivaţii optime pentru activitatea extrașcolară; 
  • Implicarea familiei în activităţile extrașcolare; 
  • Facilitarea integrării şcolii în comunitate; 
  • Crearea unor activităţi compensatorii şi recompensatorii stabilind astfel un nivel motivaţional ridicat pentru participarea la activităţile extraşcolare; 
  • Activităţi de dobândire a deprinderilor de viaţă independentă şi autonomie personală.
Proiectul Educațional "Maraton Cinematografic" a fost iniţiat de Colegiul Pedagogic "Vasile Lupu" Iași. Acest proiect urmărește călătoria elevilor într-o altă lume, cea a iubirii.Clasa a IX-a A, împreună cu clasa a IX-a D  au participat la acestă activitate pe parcursul a două zile(luni și marți). Maratonul Cinematografic a pus în evidență filmele cu Tema Iubirea.
Imagini pentru felix si otilia
Imagini pentru titanicExistă o mulțime de filme de pe urma cărora putem invăța o mulțime de lucruri noi, care , odată urmărite au un impact major, iși lasă amprenta asupra celui ce investește puțin timp in vizionarea acestora.
Asemenea unei cărți citite, un film te poate introduce intr-o lume cu totul nemaiîntâlnită, te poate ajuta să ți dezvolți anumite capacități personale și cu siguranță iți va lărgi orizonturile, puterea de înțelegere, de orientare și nivelul intelectual.
Filmele au întotdeauna ceva de transmis. După părerea mea, ele reprezintă un mod de comunicare, un mijloc care transmite mesaje și experiențe de viață, ce pot fi luate în calcul de-a lungul vieții. 
Filmele vizionate pe parcursul celor două zile au fost deosebite,frumoase și interesante. Sper că și la anul se va propune o astfel de activitate.

A treia zi a proiectului "Școala altfel" nu a fost atât de plăcută deoarece colegii mei au fost în excursie,iar eu nu am putut merge din anumite probleme. Chiar dacă eu nu am fost împreună cu ei, m-am bucurat mult că au avut ocazia să meargă pentru prima dată cu noii colegi în astfel de excursie. La întoarcere au fost foarte "drăguți" cu mine: mi-au povestit fiecare loc în care au mers, mi-au arătat fotografii și filmulețe. 
Joi,în școala noastră s-a realizat o activitate cu poliția, în care au fost implicate clasele a IX-a A și a IX-a D. Această activitate are ca scop desfăşurarea de activităţi comune pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie, pentru prevenirea victimizării copiilor/femeilor şi prevenirea săvârşirii de infracţiuni şi contravenţii.

Obiectivele activității:
  • Reducerea numărului actelor de violenţă şi a infracţiunilor comise în perimetrul familiei şi în zonele adiacente acesteia. 
  • Analizarea periodică a situaţiei din familie, în ceea ce priveşte comiterea actelor de violenţă/ infracţiunilor. 
  • Pregătirea antiinfracţională şi antivictimă a părinților/elevilor în vederea adoptării unui comportament bazat pe respectarea normelor de convieţuire socială.  
  • Crearea unui sistem de comunicare reală şi eficientă între școală, autorităţi şi familie pentru identificarea, monitorizarea şi prevenirea actelor de violenţă/ infracţiunilor, prin implicarea tuturor factorilor educaţionali. 
  • Eficientizarea activităţii de combatere a violenţelor şi a altor fapte antisociale.
Domnul polițist ne-a explicat cum se mai numește violența în familie și ce înseamnă aceasta."Violența în familie cunoscută și sub numele de violența domestică poate fi definită pe larg ca fiind un model comportamental abuziv al unuia sau al ambilor parteneri dintr-o relație intimă precum mariajul, concubinajul,familia, prietenia sau conviețuirea." Pentru a ne explica mai pe larg și pentru a întelege mai bine ne-a exemplificat și formele acestei violențe. "Violența domestică are mai multe forme precum agresiunea fizică (efectivă sau sub formă de amenințare), abuzurile sexuale, abuzurile emoționale, controlul excesiv, dominarea, intimidarea, urmărirea, abuzurile pasive/ascunse (de exemplu, neglijența) și privarea economică."
Spre sfârșitul activității noi,elevii am urmărit un filmuleț în care au fost prezentate mărturiile unor femei ce au fost abuzate de proprii bărbați. 
Vineri , împreună cu 3 elevi din clasa mea și 7 din clasa a IX-a D am mers la Universitate, Acolo a avut loc o prezentare despre "Ocolul Pământului în 80 de minute".Această activitate a foat foarte interesantă și am învățat multe lucrui noi.
Ca viitor cadru didactic, în săptămâna școala altfel voi organiza diferite activități extracurriculare,culturale și concursuri. Doamna dirigintă este un exemplu pentru mine și îi mulțumesc pentru asta. Modurile de predare,filmele după carte vizionate la ora dumneaei mă ajută foarte mult pentru imaginație și creativitate și să rețin mai multe lucruri.
Imagini pentru scoala altfel
Programul "Școala altfel" contribuie la dezvoltarea competenței de învățare și a abilităților socio-emoționale în rândul copiilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu